Регионална дирекция по горите – Кюстендил издаде серия брошури за популяризиране на дейността си по контрола и опазване на горските територии и изискванията на Закона за горите. В тях са представени правилата при извършване на съответния вид дейност, практическите стъпки, които гражданите трябва да направят при упражняването им, както и препоръчителните действия в шест направления:
- КОНТРОЛНИТЕ ДЕЙНОСТИ И УСЛУГИТЕ, КОИТО РДГ-КЮСТЕНДИЛ ИЗВЪРШВА ПО ЗАКОНА ЗА ГОРИТЕ
- ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА СЛУЖИТЕЛИ ПРИ КОНСТАТИРАНЕ НА НАРУШЕНИЯ И ПРАВА НА ГРАЖДАНИТЕ, ОБЕКТ НА ПРОВЕРКА
- ЗАДЪЛЖЕНИЯ И ПРАВА НА СОБСТВЕНИЦИТЕ НА ЧАСТНА ГОРА В СЛУЧАИТЕ, КОГАТО ИСКАТ ДА ПОЛЗВАТ ДЪРВЕСИНА ОТ НЕЯ
- ДЕЙНОСТИ ПО ПРОДАЖБА И ПРЕРАБОТКА, И ТЪРГОВИЯ С ИЗДЕЛИЯ ОТ ДЪРВЕСИНА
- ТЪРГОВИЯ И ПРЕВОЗВАТ КОЛЕДНИ ЕЛХИ, НЕДЪРВЕСНИ ГОРСКИ ПРОДУКТИ И ЛЕЧЕБНИ РАСТЕНИЯ
- ТЪРГОВИЯ С ДЪРВЕСИНА И ИЗДЕЛИЯ ОТ ДЪРВЕСИНА
Целта на това действие е превантивна и насочва гражданите към спазване на Закона за горите.
Издаването на брошурите е стъпка, с която РДГ – Кюстендил заявява готовност да използва административния си потенциал в помощ на гражданите, подпомагането и улесняването им при организиране на законни дейности в горите.
Регионалната дирекция по горите Кюстендил ще организира превантивни дейности с цел намаляване нарушенията на Закона за горите, Закона за лова и опазване на дивеча и Закона за рибарството и аквакултурите .
Изпълнителна агенция по горите | Новини
17.10.2019 - Час по горска педагогика
На 30.09.2019 г., в двора на 55 – то СУ „Петко Каравелов“ се проведе открит урок по Горска педагогика. Водещи бяха двама студени от Лесотехническия университет, а участници – децата от 2-ри „б“ клас с ръководител Катя Захариева. В събитието участваха директорът на ДПП „Витоша“ д-р инж. Анна Петракиева и Силвия Арангелова -експерт туризъм, които разказаха на учениците интересни факти от историята на Природен парк “Витоша” и ги поканиха на празника по случай 85 – годишнината на Парка.
Под формата на игри и забавления децата научиха важни уроци за гората. В началото се запознаха с основните правила на поведение сред природата, какво е полезно и вредно за околната среда, как да я пазят и кои са нейните обитатели. Интерпретаторите умело приложиха метода “играй и учи“ и по различен и интересен начин премина учебният час.
Игрите предизвикаха голям интерес и у децата от другите класове, което мотивира организаторите да проведат още уроци по Горска педагогика в бъдеще.
Коментари
Публикувай коментар